Killerfields - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu Killerfields - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu

Killerfields

Door: Rianne Esselink

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 April 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Net terug van the killerfields. Ik ben er stil van. Bij aankomst krijg je een koptelefoon en loop je een route waar je bij elk punt te horen krijgt wat er stond of wat er is gebeurd. Wat daar is gebeurd is vreselijk! En dan ook nog de gedachte dat dit een van de 300! Killerfield is in Cambodia. Elke dag werden hier 300 onschuldige mensen geëxecuteerd. Als je rondloopt zie je de kuilen in de grond die als massagraven dienden. Een boom waar ze speakers in hingen om harde muziek te spelen zodat het geschreeuw van de mensen die geëxecuteerd werden niet werd gehoord. Een andere boom diende om onschuldige baby's voor de ogen van moeders dood te slaan. De zandhopen zijn massagraven die ze niet uitgegraven hebben omdat er geen plek meer was voor een andere rustplaats. Nog steeds zijn er botten en tanden te vinden op de grond wat naar boven komt wanneer het regent. Kippenvel. Maar toch blij dat ik gegaan ben. Het is goed om er even bij stil te staan wat hier (nog maar!) 30 jaar geleden is gebeurd. voor veel mensen nog steeds pijnlijk.
Ja, what can i say...ik ben er nu wel een beetje ondersteboven van. Drink nu mijn cocktailtje en rook een sigaret en chill met de hostel kat van the white rabbit :). Straks met mijn hostelbuddie uit Oostenrijk een hapje eten. Even wat leuks doen :). En m'n gedachten weer even verzetten. Morgenmiddag vertrek ik naar Siem Reap. Excited om naar de tempels van Angkor Wat te gaan!

• 12 April 2014 - 14:00

Anita:

Wat een belevenissen schat xxx

• 12 April 2014 - 15:15

José:

Bah dat geloof ik graag maar het is goed om zulke dingen te zien. Het is helaas de realiteit van de wereld.

• 13 April 2014 - 09:35

Maartje:

Hoi schatje, erg bijzonder om te horen dat jij daar bent geweest. Geniet lekker van je cocktail schatje en kijkuit! Love you xxxxx maartje