Keep on moving! Hello Cambodia! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu Keep on moving! Hello Cambodia! - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu

Keep on moving! Hello Cambodia!

Door: Rianne Esselink

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 April 2014 | Vietnam, Hoi An

De reis ging door van Halong bay naar Hanoi en gelijk weer door naar Hoi an. Dit keer met een nachttrein. Drie gasten uit engeland van de boot hadden al een ticket hiervoor. Te lui/moe om ander vervoer uit te zoeken, Halong bay met z'n drankspelletjes had me aardig genekt! Via hun hotel een ticket bijgeboekt en meegegaan.

Genoten van Hoi an! Wat een leuk schattig stadje met de vele lichtjes en lampionnetjes! Relaxte sfeer, warm weer en fantastisch goed eten! Eigenlijk heb ik hier vooral niks anders gedaan dan rondlopen, terrasjes pakken, scootertje rijden, in de zee zwemmen, stappen etc.. Achteraf had ik toch ook graag een kijkje willen nemen bij Marble mountain maar toch was het op deze manier ook wel even erg lekker! De eerste avond met m'n braziliaanse vriend die ik ontmoet heb in de bus van Sapa naar Hanoi afgesproken. Wat gegeten en een avondje doorgezakt op het terras.

Volgende dag een jurk uitgekozen en laten maken voor de bruiloft van Bas en Dees! Ik vind hem onwijs mooi geworden! Helemaal blij mee!! De rest van de dag...Pedicure, manicure, benen, wenkbrauwen, nek schoudermassage haha en of ik daar even aan toe was! Nog voor geen 30 euries! Dan zat ik wel buiten op de drukke markt wat ook wel weer eens wat anders was :).
In de middag kwam Anna naast me lopen en zei 'great! You speak English ! Lunch together?' Uhmmm okay... Vanaf toen onafscheidelijk :).
Waarschijnlijk had ik niet zo goed gegeten als ik de Canadese Anna niet had ontmoet! All in to food and looked up all the best places! Leuk om te zien hoe iemand zo van eten kan genieten :) we hebben werkelijk geen voorgenomen plek overgeslagen, that girl can eat!

Ik bleef vaak met m'n 21 jarige roomie over met stappen... Die maar door gaat en door gaat.. Pfff ja ik word echt oud! Laatste avond naar 'why not' eigenlijk was ik moe en nog weinig zin maar vond ik het sneu om af te haken. Aangekomen daar.. Een bezopen bende, zo erg dat lopen en praten voor de meesten niet meer mogelijk was. Vrienden die niet naar elkaar omkijken en sommige zelfs achter gelaten. Di mama komt dan weer in me naar boven dus maar rondgelopen water aangeboden, vrienden aangesproken om een taxi te regelen voor een gozer die niet meer wist wie hij was, waar hij was of hoe hij normaal stil kon blijven zitten. Het zag er ong. Zo uit; omvallen naar rechts, zitten, naar voren, terug, naar achter, zitten, naar links enz. Hij zong nog net niet van voor naar achter!
Buiten dat om waren er ook nog wel mensen die nog in waren voor een praatje en een dansje en was het erg gezellig en hebben we veel lol gehad!

Ik zou eigenlijk naar Mui ne gaan na Hoi an maar door de vele negatieve verhalen en het vele moois over Cambodja heb ik de keus gemaakt een deel te skippen. Gister het vliegtuig gepakt naar Ho chi min, daar geslapen(Kwalitatief Uiterst Teleurstellende dorm! Vies, warm, muggen, veel lawaai en ongezellige contactgestoorde mensen) en nu met de bus naar Phnom phen! Hoofdreden Phnom phen is vooral om naar de killerfields te gaan. Ik denk erg indrukwekkend en depressing. Het is vreselijk wat daar allemaal is gebeurd!

Voor zover de update! Btw zat een man naast me in bus die steeds met z'n been trilde! Wat is dat irritant zeg! En een man voor me enige witte glitter teennagels, vreeeemd!! Al vond ik zijn handen voor mijn neus misschien nog wel erger ieuwwwll! Zie de foto's en oordeel zelf :p Dat is tot nu toe het enige nadeel aan alleen reizen! Niet even lekker gigantisch tegen iemand aan kunnen zeiken!

Nu aan het chillen op een terras in Phnom phen:) cheers!

  • 10 April 2014 - 11:00

    Arinie Whohooooo:

    WITTE GLITTER TEENNAGELS <3
    hahaha klinkt allemaal goed babe, heeeeeurlijk!

  • 10 April 2014 - 12:37

    Martine:

    Gaaf die verhalen! Fijne vakantie nog!

  • 10 April 2014 - 21:04

    José:

    Wat schrijf je toch weer leuk! vooral het van voor naar achter. ... :). Leuk dat je zoveel nationaliteiten ontmoet. Lijkt me heel bijzonder. Geniet lieverd! Het is een ervaring van je leven.

    Xxxx

  • 11 April 2014 - 09:18

    Wiezzie:

    Ajooo!! Wat ben jij lekker aan het chillen en genieten! Ben blij dat je leuke mensen ontmoet en alles eruit probeerd te halen wat erin zit:) Moet je blijven doen!! En nu dus naar de killerfields, supervet, ben echt benieuwd hoe dat was!! Maak maar veel mooie foto's:) Nou mop, enjoy enjoy!! Kusjes vanuit hardwerkend NL haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Ho Chi Minh en weer thuis..

01 Mei 2014

Wat gaat de tijd snel zeg!

18 April 2014

Happy new year!

12 April 2014

Killerfields

10 April 2014

Keep on moving! Hello Cambodia!
Rianne

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 6270

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: