Happy new year! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu Happy new year! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu

Happy new year!

Door: Rianne Esselink

Blijf op de hoogte en volg Rianne

18 April 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ik vond het wel weer tijd voor een blogje! Dit keer niet eerst in mijn notes van mijn telefoon aan het typen maar ouderwets vanaf een roofterrace van mijn hostel met pen en papier. Voordat ik vertrok uit NL van mijn lieve vriendinnetje Penelope gekregen en nu eindelijk in gebruik.
De meesten zijn waarschijnlijk al op de hoogte maar mijn engeltje who is always wachting my stuff (zonder mijn toestemming overigens)is ook op vakantie gegaan...Waarschijnlijk overspannen..Gevolg, telefoon gestolen! Ontzettend balen maar niks aan te doen! Politie vond dat ik gelijk dezelfde nacht had moeten komen en wil mij dan ook geen proces verbaal geven, great! Maar goed...

Ik ben van Phnom Penh naar Siem Reap gereist. Over Phnom Penh had ik verschillende verhalen gehoord. Love it or hate it! I absolutly love it! Phnom Penh heeft alles! De drukte van de stad, de ruim opgezette wegen met beelden, het park, de markt, de vele bars en restaurantjes en het meekrijgen van het droevige verleden. Een topper!

Onderweg naar Siem Reap zat ik in een overvolle bus. Overvol kan natuurlijk altijd voller, er word gewoon nog een emmer en een plastic stoel in het gangpad gezet. Ondanks het bus-moe-zijn heb ik me toch weer vermaakt met het om me heen kijken. Bijv. een overvolle minivan met uitstekende scooter aan de achterkant met jawel! een passagier achterop! Ja, weer mijn ogen uitgekeken!
Aangekomen in Siem Reap een drukste van jewelste! Ze vieren hier 3 dagen nieuwjaar. Dit betekend muziek, optredens, alcohol en babypoeder. Babypoeder tja die begrijp ik zelf ook nog steeds niet. Ik weet alleen dat het aan het einde van de avond van je gezicht tot in je ondergoed zit!
Stomtoevallig liep ik in de drukte mijn Canadese roommate Alex uit Phnom Penh tegen het lijf! De eerste avond tot 4 uur gefeest en mijn planning om om 6.15 de zonsopgang bij de tempels van Angkor wat te zien verschoven naar een andere dag.

Inmiddels bij de tempels geweest, samen met Alex een fiets gehuurd en in de vroege uurtjes vertrokken. Dit was een goed idee want tegen het middaguur was het 44 graden! De tempels waren indrukwekkend! Enorme tempels met onwijs veel details! Toch heb ik altijd na het zien van één tempel de rest ook gezien omdat alles op elkaar lijkt. Ik moet wel zeggen dat de tempel waar de film Tomb raider is opgenomen wel erg cool was :). Enorme bomen en wortels van de bomen die over de muren zijn gegroeid. 2 slangetjes voorbij zien schuiven en een mooie vogel gespot. Een tempel in combinatie met veel natuur daar maak je mij als natuur liefhebber blij mee :).
Ondertussen zit ik hier nu al ong. 6 dagen. Lui geworden en ik vind het wel even prima zo. Leuke mensen om me heen en ook weer mijn oude bekende busbuddie tegen gekomen. Toch word het nu wel weer tijd om verder te gaan. Morgen vertrek ik naar Koh-Rong. Let's head down to the beach!! Kan niet wachten om een plons te nemen in de zee!
Het enige verfrissende wat ik in Siem Reap heb gehad is een dagje zwembad en mijn koude douche. Voor de rest smelt je hier weg.
Siem Reap! Veel te doen! Dit kwam natuurlijk ook door het nieuwe jaar. Wat hier wel veel te zien is zijn de bedelende kinderen met de eeuwig slapende gedrogeerde baby's (diep triest) en de vele lichamelijke gehandicapten die boeken proberen te verkopen. Als begeleidster in de gehandicapten zorg gaat mij dit wel aan het hart. Was er maar een beter leefklimaat voor deze mensen!

  • 18 April 2014 - 13:44

    Gert:

    Weer een mooi reisverslag ook zonder telefoon is het fijn om je belevenissen telezen ik hoop nog veel verhalen te lezen.
    groet van je PA

  • 18 April 2014 - 14:03

    Adrie (mama Van Rianne):

    Fijn, om over je avonturen te lezen, prima denk ik, een paar dagen rust.
    Op naar de beach nu, genieten van zon en strand. Veel plezier gewenst.

  • 18 April 2014 - 21:48

    José:

    Lief zusje,

    Wat fijn om weer wat van je te horen. Ik mis het appen erg. Zo vervelend dat je telefoon weg is. Je bent elke dag in mijn gedachten en vraag God of Hij je wilt beschermen.
    Kun je nu ook helemaal geen foto's meer maken of heb je een fototoestel gekocht daar?
    Jesse was erg onder de indruk van je foto waar je een slangetje eet. Hij wilde de foto elke keer weer bekijken en vroeg of tante Rianne echt een slang aan het eten was? Vind ze dat dan lekker? Eet tante Rianne echt een slang???
    Sara kan stapjes los lopen. Nog wel op commando maar ze gaat vooruit. Ze heeft de lol er nu in dus nog even geduld en ze loopt de kamer rond! Ze word echt groot! Ook qua doen en laten. Het is een pittige dame!
    Geniet jij nog heel erg van je vakantie! Je gaat zo alweer je derde week in. Gaat ook al best weer snel.
    Ik ben stiekem wel blij als je weer veilig je voeten op Nederlandse grond zet ;)

    Dikke kus José

  • 18 April 2014 - 22:24

    Martine:

    Lieve rian, ook ik mis je app-jes vond het fijn om dat allemaal te lezen. Maar zoals ik je verhaal lees vermaak je je nog prima! Gelukkig! Denk veel aan je. Heel veel plezier nog. Love you much en nog een super de super vakantie toegewenst! Dikke kus van je zus!!!

  • 21 April 2014 - 17:13

    Regina:

    Lieve lieverd,
    Superleuk, haal er alles uit wat er in zit! Dikke X
    Zie je gauw aLs je terug bent. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Ho Chi Minh en weer thuis..

01 Mei 2014

Wat gaat de tijd snel zeg!

18 April 2014

Happy new year!

12 April 2014

Killerfields

10 April 2014

Keep on moving! Hello Cambodia!
Rianne

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 6273

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: