From Hanoi to Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu From Hanoi to Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rianne Esselink - WaarBenJij.nu

From Hanoi to Sapa

Door: Rianne Esselink

Blijf op de hoogte en volg Rianne

03 April 2014 | Vietnam, Hanoi

Via mijn hostel een minivan kunnen boeken naar Sapa! Planning was om met de trein te gaan maar dit was de helft goedkoper en dan heb je ook nog 6 uur langer plezier van je reis! Bij aankomst in Hanoi was ik gaar van mijn reis. De meiden op mijn kamer waren niet echt spraakzaam wat ik jammer vond. Weinig zin ook om er energie in te stoppen op dat moment. De tweede x dat ik op mijn kamer kwam was het een stuk gezelliger! Ik vroeg me wel even af waarom ze zo uitgebreid op mijn bed zaten. Na 15 min. lullen kwam ik er dan ook achter dat ik een verdieping hoger moest zijn. Het besef ineens van 'waar zijn mijn spullen gebleven?' Maar he! Ik zat al aan de 30 uur up and running! Na wat rondlopen en eten om 21.00 uur gaan slapen.
Tweede dag begonnen met de lekkerste koffie sinds tijden! Gelukkiger kan je me niet maken in de ochtend! Klaar om relaxt weer op pad te gaan! Van korte duur.. Zeg het heel snel en dan doen we weer net of het niet gebeurd is.. En ja i know! Typical me hate myself for it! 20mingelopenenerachterkomendatikmijntelefoonwasvergeteninhettoiletvandecoffeeshop alseenmalleterug(grrrrwaarzijndieyouwanttaximannetjesalsjezenodighebt!!)enzehaddenhemnetjesachterdebaliegelegd againluckymeilovemyangelwhoisalwayswatchingmystuff! Dagje rond geslenterd, tempels bekeken, lekker gegeten en mijn ogen uit blijven kijken naar het verkeer. Brommers met kippen in een hokje, een vrouw met een dienblad met afwas erop, dozen opgestapelt van zo'n ong. 1,5m, tapijten en ik zag er 1 met 9 (Had het even geteld) grote volle vuilniszakken! Ik zeg respect! Dat moet zeker wat oefening gekost hebben. Het oversteken is ook bijzonder alsof ze hier allemaal levensmoe zijn! Al schuifelend steek ik de weg over en hoop ik niet aangereden te worden! Stoplichten dienen hier vooral voor gezellige straatverlichting wat af en toe van kleur verspringt. Kort samengevat: Bizar!
Levensmoe; dat dacht ik ook even van mezelf toen ik achterop de brommer ging zitten... Om dat vervolgens nog een keer te doen... Survived:). Ze proberen je uiteraard wel een beetje op te lichten. Te weinig wisselgeld terug geven, na de rit een hoger bedrag zeggen dan afgesproken etc. Ik maak er maar een grapje van door te gaan lachen en zeg dat hij zich 'per ongeluk' vergist. Na een paar no no no en yes yes yes win ik het spelletje en bedank ik vriendelijk voor de rit.

Nu ik dit schrijf ben ik dus onderweg naar Sapa. Ik zat voorin de minivan waar een aardig ogende dame naast me kwam zitten, bij alles wat ik zei lachte en knikte ze. Uiteindelijk kwam eruit 'sorry i don't speak English ' and then: 'hhkhd#^*ghu'. Yep en dat versta ik dus niet... Gedachte was 'dit worden 12 heeeele lange uren!' Na 20 min. Werd de minivan ingeruild voor een luxe slaapbus! Niet verkeerd! Ik lig nu heerlijk languit onder een dekentje met het nummer van Klingande met Jubel in mijn oren naar buiten te kijken en kan alleen maar denken 'ik ben in fucking (excuse my languages paps en mams) Vietnam en wat is het leven toch mooi!' Nu nog wat gezellige mensen tegen komen, dan heb ik ook minder tijd om jullie te vermoeien! ;)

Sapa is sooo beautiful! Een stuk frisser en een behoorlijke onweersbui gehad. De mensen zijn hier onwijs vriendelijk en zien er zo gelukkig uit! Ik ben in 1 klap verliefd geworden op Sapa! Inmiddels een aantal verhalen gehoord en achter die mooie lach schuilt ook een hoop verdriet. Maar later meer over Sapa, nu nog heel even slapen en dan hiken naar het dorp van Shuoe shuoe (dat schrijf ik waarschijnlijk helemaal verkeerd) Shuoe is een local waar ik mijn hostel heb geboekt. Ik ben erg benieuwd!

  • 03 April 2014 - 06:02

    José:

    Wat kan je toch leuk schrijven zussie! Echt leuk om te lezen. Fijn dat je zo geniet. Een gelukt gelukkig dat de mensen zo aardig zijn want anders was je je telefoon echt kwijt geweest. ...

  • 03 April 2014 - 11:47

    Martine :

    Ha wereldreiziger!! Fijn dat je het zo leuk hebt!! Je kan inderdaad leuk schrijven!! Heel veel plezier. Ik hoop dat dit een onvergetelijke geweldige vakantie voor je wordt!! Geniet ervan. Have much fun!! Love you very much!! Dikke kus van je zus!! xxxxx

  • 04 April 2014 - 23:56

    Wiebren En Froukje:

    Hè Rianne even een berichtje uit Bolsward
    Wat leuk je te kunnen volgen.
    Hebben met plezier je verhaal gelezen.
    Allemaal wel herkenbaar hoor hoe we jou kennen.
    Ben nu al weer benieuwd naar het volgende avontuur.
    Doe vooral voorzichtig, groetjes vanuit het hoge noorden.


  • 06 April 2014 - 14:45

    Devika:

    ♬☀☆♥ ☜★☞ ♥☆☀♬
    Ik had 'm al gelezen maar heb 'm nog een keer gelezen.
    Fantastisch verhaal weer schat!
    Mooiste stuk wat me altijd bij zal blijven: "Klaar om relaxt weer op pad te gaan! Van korte duur.. Zeg het heel snel en dan doen we weer net of het niet gebeurd is.. En ja i know! Typical me hate myself for it! 20mingelopenenerachterkomendatikmijntelefoonwasvergeteninhettoiletvandecoffeeshop alseenmalleterug(grrrrwaarzijndieyouwanttaximannetjesalsjezenodighebt!!)enzehaddenhemnetjesachterdebaliegelegd againluckymeilovemyangelwhoisalwayswatchingmystuff!"

    Zo ken ik je weer!! Whuhahahaha XD! HEEEEEERLIJK!!! ;-)
    Ben wel blij voor je uiteraard dat de mensen daar eerlijk en vriendelijk waren en jouw telefoon netjes hebben teruggegeven!! :-)

    Thanks weer voor je mooie verhaal!

    Knuffel,
    Die kleine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Ho Chi Minh en weer thuis..

01 Mei 2014

Wat gaat de tijd snel zeg!

18 April 2014

Happy new year!

12 April 2014

Killerfields

10 April 2014

Keep on moving! Hello Cambodia!
Rianne

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 6278

Voorgaande reizen:

17 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: